Thursday, August 16, 2012

Kedai Kain Rakyat 1 Malaysia

korang penah pegi tak kedai kain ni??

baru² ni sy ada singgah kat kedai rakyat 1 malaysia yg terletak kat langat ni
nak kata singgah masuk dalam tu takla..tp singgah ket tepi kedai jek :)
mula² sy tengok dari luar je..uish ramainye umat manusia...
dah nak raya pun masih ramai lagi kat situ..ada ke orang yg nak amik tempahan lagi??
sy pun tak jadi lah nak masuk dalam tu, sebab kebetulan masa tu sy nak balik kg
so memang tak sempat nak singgah menyinggah ni lah kan


dan aritu sy ajak lah c somi pegi kedai tu lagi..tak puas ati punya pasal kan
yelahh, orang cakap kain kat situ murah² jek..nak gak try kan
so kami pun pegi lah kat kedai kain tu ari minggu
nak mengelakkan dari orang ramai, sy ajak c somi pegi awal²
kedai tu belom bukak lagi kitorang dah terpacak kat depan kedai tu,excited terlebih. bhaha
ingatkan dia bukak kul 10pg, tapi tak..rupa²nya dia bukak kul 10.30pg

bila kedai tu dah bukak je, terus kitorang serbu masuk dalam..
hmm..pada pandangan sy lah..kedai kain ni memang murah taw kain² dia
lagi satu, kedai ni tak banyak sangat kain yg belom dipotong
maksud sy, kain ela untuk perempuan, semuanye jenis yg dah siap di potong 4m
haa..kekurangannye, orang yg berbadan besar memang rugi lah tak dapat beli kain tu kan
kalau beli, kang tak cukup pulak kalau nak buat baju

kain yg belom dipotong tu kebanyakkan nye kain kosong
nak buat baju melayu sesuai lah kan..


haa nampak tak...kebanyakan yg belum dipotong semuanye kain kosong je

ni kain untuk baju perempuan, memang banyak pilihan, tp semuanye yg dah siap dipotong
say terpaksa amik 2 pasang untuk baju sy dengan Qalesya
sebab nak baju sama punya pasal kan, tapi takpelah..nasib baik murah je kain dia ^_^

time nak bayar kat cashier
ni salah seorang pekerja kat situ..semuanye beruniform cantik
*sorilah ye dik, akk amik gambar awk curi² jek* ^_~

dann..ni lah dia beg kedain kain rakyat 1 malaysia tu..comel je..
haa saya bajet kain yg beli ni lebih seratus kee..sebab saya amik 5pasang kain taw
tapi rupa²nya, nak tahu berapa harga kain yg sy beli ni??


V
V
V
V
V
V
V
V




rm 82.50 je.. ^_^

murah kan?dapat 5 pasang lagi tew..
jimat banyak sangat..kalau beli baju siap berapa ringgit dah kena kan
kualiti kain dia sama je dengan kualiti kain yg kat kedai kain lain taw
memang puas hati!


notabukulalikaki : semua tempahan baju raya customer sy dah berjaya siapkan ^_^
sekarang nak tumpukan pada baju raya sendiri pulakk..(tukang jait memang macamni,
baju raya orang kena siapkan dulu, baju sendiri malam raya baru boleh nak dijahit) huhu



14 oRang yaNg saYa saYang:

Mrs Lurve said...

memg murah btl!

Rina Ellisa said...

Akak, murah nye.. Nak pergi lah... Tapi lepas raya la.. nk jait sekarang, memang lah tak sempat.. hihi :D

Sherwieyna Muzzawer said...

wowwww murahnyaaaaa! amboi beli kain sampai lima pasang,beraya sakan nampak..hehehe

selamat hari raya!

Zana Adieyza said...

nice review dear.. zana dgr pun ramai yg kata kat situ murah.. zana ada plan nak pergi, tp xpergi2 pun.. lepas raya boleh la terjah sana..

owh, ambik tempahan buat baju ke? untungnya orang pandai menjahit kan..

salam kenal dari zana.. nice blog dear!

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

assalamualaikum.menariknya.cuma jauh nak ke sana.hehe.selamat hari raya. =)

IntaNBerliaN said...

wah murah betoi yer.. 5 pasang xsampai 100 pun...

izz iizza said...

kt mana ni..bestnya..murah-murah..

mimie.. said...

@Mrs Lurve: kan??mmg murah taw :)

mimie.. said...

@Rina Ellisa: pegi lahh...klu tukang jait pegi sana mmg rambang mata taw hehe

mimie.. said...

@Sherwieyna Muzzawer: ishkkk..bukan utk sy sorg la..tuk ank n asben sekali ;p

selamat ari raya maaf zahir batin..

mimie.. said...

@Zana Adieyza: mmg murah :)pegi lahh klu ada masa taw..ececeh mcm nk promote pulak kan..

ha'ah sy tukang jait ;p
salam kenal..mekaseh singgah :)

mimie.. said...

@Khumaera Ismail aka Mariam Ismail: oh yeke..xpe..mana tau ada bukak cawangan kat tmpt awk pulak ke lps ni :)

mimie.. said...

@IntaNBerliaN: mmg murah kak..berbaloi pegi :)

mimie.. said...

@izz iizza: kat hulu langat sebelah petronas..pegi lah.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...