Monday, April 2, 2012

Makan Steamboat di Persisiran PICC, Putrajaya

sebenarnye sebelum ni asyik cakap kat hubby yang saya teringin nak makan steamboat
sebab aritu penah makan kat uptown setapak tu, sampai terngiang-ngiang rasa dia macamana
sodapp wehh...
tu yang tetibe teringin balik nak makan steamboat tu
dah macam orang ngidam la pulak ^_^


pastu aritu masa balik keje, tetibe hubby bersuara..
membe dia ada cakap yang kat area picc tu ada satu kedai steamboat
murah je kat situ, bayar sekali je, makan lah sampai puas

ohhhh yeke...
saya rasa macam kat putrajaya ni takde langsung kedai steamboat
tapi tak tau lah kalau saya sorang je ke yang kata takde atau memang takde kan
tu yang saya ngan hubby terus berkobar-kobar nak ke sana
dengan harapan dapat makan steamboat yang rasa dia sama macam kat uptown tu
ehehe




harus bergambar dulu bila tenampak pemandangan yang cantik camni
tapi sayangnya "dilarang masuk"
kalau nak masuk jugak??...awas!!ada momok ikut kauorang balik nanti
bhaha


*okeyh abaikan!!*



haa ni lah pemandangan dari luar kedai tu
memang tak ramai taw orang kat sini
boleh makan dengan aman dan makmur
dan Qalesya pun boleh main lari² dengan senang hati

mungkin tak ramai yang tahu tentang kewujudan kedai ni kott
sebab tersorok sangatt..
nasib baik kami senang nak cari
itupun setelah kami tanya semua pakguard n makguard yang ada masa tu
nasib baik tak sesat..oh tidak..



okeyh ini muka orang yang tengah kelaparan ehehe
sebenarnye tak sabar nak jumpa cashier yang tengah duk termenung kat belakang tu
tak sabar nak tahu apa yang best kat sini


abg cashier tu suruh ambik apa yang patut yang kauorang terasa nak makan
pastu bagi kat dia..nanti dia hidangkan ke meja
wahh bagus²


rupa²nya kat sini kan, rm15 je seorang taw
haa kauorang makan la puas²..dah habis makan baru bayar
pastu jangan pulak wat² lupa nak bayar yee
kena kejar dengan guard² yang ada kat situ baru kauorang tahu
ehehe


my hubby yang makin cubby.. ^^,
muka yang menunggu dengan penuh kesabaran
tunggu abg yang nak hantar steamboat tu kat kitorang



haa dah sampai dah...
sampai ² je terus kami rendam segala mak nenek yang kami ambik tadi
ehehe


ha tengok..makan dua orang je..tapi hambik macam 5 orang yang makan
nampak sangat tengah lapar tahap dewa
ataupun tamak tahap dewa??...ishk..ishk..ishk..
yang sebelah sana tu kuah tomyam,yang lagi satu tu kuah sup
saya lagi suka kuah tomyam
sedap sikit bebanding sup


saya suka..!suka...!suka...!sebab bayar sama jek kalau ambik banyak mana punn
boleh makan sampai kenyang
diulangi...makan lah sampai kenyang!!!<==trademark kedai
ha nampak tak tanda seruan tu??itu tanda nye saya serius.



dan..inilah antara menu² kuah yang diorang bagi kat kami
saya tak suka sangat kuah yang kaler coklat tu
sebab itu dia letak blackpaper banyak sangat..podeh!!
saya makan dengan sos tu jek



emm secara keseluruhannye..oklahhh rasa dia
disebabkan saya ni tengah teringinn nak makan steamboat
tu yang rasa sedap ke tak dah tak pikir dah..janji dapat makan!
tapi bila dah kenyang, baru saya complain kat hubby
kuah tak sedap la..sos tak sedap lah...air tak sedap lah..benci!
padahal semua tu saya dah habis makan dah
bhaha

16 oRang yaNg saYa saYang:

mama irfan said...

wah leh try ni.... nampak cam sedap ja...

eyryn said...

haha.. bestkan makan steamboat ?
erm, lame dah tak makan..
untung laa dia :)

mimie.. said...

mama irfan: try la nis..ok lah..puas hati jugak..sebab murah..

mimie.. said...

eyryn: ha apa lagi..jom lah makan klu camtu ^_^

Alycia said...

ohhh tq mimie for this info.. ok, nk try jugakk la..

IntaNBerliaN said...

br terpikir nk ajk hubby mkn steamboat tp selalu g tmpt xbrp nk best je steamboat dia... xjumpe lg yg sedap..

fakhri naem said...

kt area mn mi...xpn blh blnja aku kan...hehehehe

fakhri naem said...

mcm bes je..ha leh blnja kan..

mimie.. said...

Alycia: haa bole2..try lah alycia.. ^_^

mimie.. said...

IntaNBerliaN: hmm sama lah ngan mimi..asyik jumpa tmpt yg tak best je..huhu

mimie.. said...

fakhri naem: kat depan picc epa..try la g..jomm klu nk aku blanja bole jee ^_^

sueshe said...

selalu je lepaking kat situ tp nape le xpenah tau..huhuhu..aissshhhhhh.. harus pegi neh...

mimie.. said...

sueshe: haaa klu camtu, haruss lah kena cubaaa okeyhh hehe

dz zain said...

kat mana MIMI weh???xtau pon kat sblah picc ada steamboat...hehhehehe...yang kat maeps tau la..tp rm20 sekali masuk..makan puas2......huahuahua....yang ko punyer ni sedap ke tidak???

mimie.. said...

dz zain: ni kat depan picc la zul..kat belah tasik tu..emm nak kata sedap sgt tu takla..oklahh..sebab harga dia berpatutan..tp aku lg suka yg kat uptown 1cucuk singgit tu ehehe..tp tak puas pulak T_T

Ahmad Afiq Jalaludin said...

Mimie apa name kedai tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...